Obserwatorzy.

poniedziałek, 24 lutego 2020

Prywatna zima.

    Nie wiem jak tam u Was ale u mnie zimy nie ma.  Nie było śniegu ani mrozu. Nie wyciągnęłam zimowej kurtki ani ciepłych butów. Zrobiłam  więc sobie prywatną zimę.
   Duży sweter a właściwie tunikę dostałam w prezencie. Trochę poleżała w szafie  bo  miała za długie rękawy , za duży dekolt a na dodatek była strasznie długa (jestem niziutką osobą) ,  dół nie wykończony ściągaczem  zwijał się i falował  tworząc jakby falbankę. Żle się w niej czułam, wyglądałam jeszcze gorzej.
    Już miałam ją oddać potrzebującym ale  wymyśliłam sposób aby ją jednak  przerobić dla siebie.  Tunika jest  bawełniana , robiona maszynowo dość luźnym ściegiem ale nie cięta.  Poprułam   kawałek bocznych szwów i szwów rękawów , obcięłam  rękawy i dół tuniki , złapałam oczka na druty a potem zrobiłam wykończenie szydełkiem wykorzystując włóczkę z poprutych odciętych kawałków. Dekolt również obrobiłam  szydełkiem przy okazji zmiejszając go. Ścieg rakowy uzupełnił całość i przy rękawach i na dole i przy dekolcie.
    Następnie wyhaftowałam sobie  na  swetrze (bo to już nie jest tunika tylko długi sweter) zimowe drzewko   ze śniegiem i ptaszkami. To wzór na haft krzyżykowy ale ja go wykorzystałam  inaczej . Sweter nie jest haftowany krzyżykami ani haftem płaskim tylko  prowadziłam nitkę tak jak jest dziany sweter. Śnieg haftowałam  włóczką "trawką" , resztę grubą bawełną. Haftowałeście już swtery? Ja zrobiłam to pierwszy raz,  dotychczas to tylko rękawiczki i mitenki ozdabiałam w ten sposób.  Jak Wam sie podoba moja prywatna zima?








8 komentarzy:

  1. Śliczne to zimowe drzewko z ptaszkami :-) Piękny i oryginalny sweterek po przeróbce powstał :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wykorzystałaś różne techniki. Masz śliczny, unikatowy sweter.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł, ładny motyw i super wykonanie. Zapiszę w pamięci :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz sweter jest rewelacyjny !!! Mnie się bardzo podoba ! Przypomina mi dawne, dobre czasy, gdy takie swetry były modne i bardzo drogie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej, w życiu nie powiedziałabym, że to ręcznie robiony sweterek, jesteś niesamowita, tak jak ten sweterek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyhaftowane drzewko, świetnie prezentuje się na białym tle, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny, delikatny motyw. Świetny sweterek. Przed wielu, wielu laty na sweterku dla syna tak wyhaftowałam mu lokomotywę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że mnie odwiedziłaś/łeś . Dziękuję za każdy komentarz.