Obserwatorzy.

sobota, 8 kwietnia 2017

Wianuszek zmotywowany.

       Pierwszą torebkę komunijną zrobiłam na prośbę koleżanki dla jej wnuczki,   zapytała mnie też czy potrafię zrobić rękawiczki  i tak powstały koronkowe mitenki. Spineczki w kształcie kwiatuszków i ozdobę na świecę zrobiłam "przy okazji". Sama pewnie bym się nie zmobilizowała do wymyślania komunijnych dodatków bo moja wnusia jest jeszcze maleńka więc dla kogo miałabym się starać. 
         Od tego czasu zrobiłam tych torebek, spineczek, rękawiczek już kilka bo co rok znajdzie się ktoś komu się one podobają. Już w zeszłym roku  miałam ochotę zrobić wianuszek szydełkowy.  Nic  z tego jednak nie wyszło bo  wizja robienia  czegoś  z opcją schowania   skończonej pracy do pudła skutecznie mnie zniechęciła. W tym roku przy okazji  dziergania torebki i innych dodatków zostałam też poproszona o  wianuszek.

     
 Lubię dzierganie koronek więc wianuszek powstał  z bawełnianych, merceryzowanych nici. Nie jest bardzo ozdobny,  to właściwie same kwiatuszki z dodatkiem perełek i atłasowej wstążki. Wianuszek usztywniłam fiszbiną , nadaje ona  kształt ale jest elastyczna więc wianek nie jest  sztywną obręczą.



      
 Największym problemem było znalezienie  wzoru kwiatków które byłyby  przestrzenne ale malutkie i delikatne.  Wypróbowałam  wiele wzorów ale  w końcu połączyłam szydełko , haft wstążeczkowy, a nawet uszyłam kilka atłasowych kwiatuszków.


        
        Wianuszek  czeka teraz  na ocenę i  decyzję ewentualnej   nowej właścicielki  a ja nabrałam ochoty  na zrobienie kolejnego wzoru choć  nie wiem czy zdążę bo sezon komunijny  zaraz się zacznie i szybko skończy.



Pewnie wiele z Was  potrafi  tworzyć  piękne rzeczy ale ich  nie robi bo nie ma  dla kogo. Mnie też potrzeba motywacji  choć muszę przyznać, że lubię też robić coś dla samego faktu tworzenia, zmierzenia się z nową techniką rękodzieła lub  nowym tworzywem.






13 komentarzy:

  1. Przepiękny, uroczy i delikatny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny, bardzo subtelny. Mistrzowska praca🏆
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Misterna praca, piękny efekt🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękny!!!
    Na pewno spodoba się przyszłej właścicielce:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu! Prześliczny wianuszek - Pozdrawiam Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wianuszek i idealnie pasuje na Komunię. Bardzo delikatny i uroczy :) I te doszyte kwiatki - jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo słodki wianuszek, misterna robótka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny! Też jestem na etapie kolejnego wianka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow jaki przepiękny, cudowny, te kwiatuszki są takie delikatne.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że mnie odwiedziłaś/łeś . Dziękuję za każdy komentarz.